ضربه جبران ناپذیر مشاورنما‌های اینستاگرامی ویدئو | تصاویر باورنکردنی از خشونت پلیس آمریکا علیه زنان معترض به نسل‌کشی در غزه مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد ارتقای ساختار تشکیلاتی حوزه بانوان در شهرداری اولویت جدی ماست حرم نوشت های یک خادمه | دعوت نامه مخصوص چقدر با راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان آشنا هستید؟ فیبروم رحمی در کمین زنان با فشار خون بالا والدین بخوانند| اصول تربیتی و تنبیهی کودک ۴ تا ۶ ساله تفریح‌نکردن، منجربه اختلال در خانواده و افسردگی بانوان می‌شود فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران اعلام آمار مرگ‌ومیر‌های سال ۱۴۰۲ | زنان یا مردان، کدام بیشتر فوت کردند؟ نامه عاشقانه و عارفانه آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی به همسرش | بازنشر به مناسبت درگذشت بانو معصومه حائری تشریح فعالیت‌های مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا ۹۵ درصد سقط جنین ها در کشور مشروع است مادران بخوانند| نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان نیاز به فضاهایی برای شادی دختران و سپری‌کردن اوقات فراغت آنان داریم تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند
سرخط خبرها
تبلیغ معارف مهدویت در جامعه بزرگتربن وظیفه بانوان مبلغ است

تبلیغ معارف مهدویت در جامعه بزرگتربن وظیفه بانوان مبلغ است

  • کد خبر: ۲۱۳۶۹۰
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
استاد حوزه علمیه مشهد گفت: بانوان حوزوی مبلغ که در عرصه مهدویت اطلاعات لازم را کسب کردند در فرهنگ سازی مهدویت در جامعه نقش مهمی دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از عواملی که در عصر غیبت امام زمان (عج) به زمینه‌سازی برای ظهور کمک شایانی می‌کند تلاش برای ایجاد جامعه منتظر است. جامعه‌ای که امام عصر (عج) را می‌شناسند و افراد جامعه دغدغه برای ظهور حضرت دارند و به‌عنوان منتظر حقیقی برای رضایت امام زمان (عج) تلاش می‌کنند.

لازمه توجه جامعه به حضرت مهدی (عج)، حضور افرادی است که برای مردم این ضرورت و شناخت را بیان کنند، گروهی که در این زمینه نقش مؤثری دارند جامعه حوزوی اعم از بانوان و آقایان است.

در این زمینه گفتگویی با صدیقه موسوی استاد حوزه و دانشگاه پیرامون نقش بانوان در ایجاد جامعه منتظر و مهدوی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

کسب آگاهی و بصیرت برای تبلیغ مهدویت ضرورت دارد

استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به اینکه نقش بانوان حوزوی در عرصه مهدویت بسیار پررنگ، قوی است اظهار داشت: مادران نقش عظیمی در ترویج فرهنگ اسلامی، قرآنی، مهدوی در خانواده‌ها دارند. ثانیاً وقتی از حیطه مادری بگذریم و علاوه بر مادری و همسری در نقش مبلغ قرار بگیرند باز می‌توانند روی زنان جامعه بسیار تأثیر آفرین باشند.

وی ادامه داد: بانوان مبلغ حوزه، می‌توانند به زنان جامعه در مسئله مهدویت و انتظار، زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) بصیرت و آگاهی بدهند.

وی اضافه کرد: در هر حوزه‌ای که بخواهیم کارکنیم و یک فعالیت مفید داشته باشیم به‌خصوص در عرصه فرهنگ‌سازی قطعاً نیاز به بصیرت، آگاهی و شناخت داریم.

موسوی در این باره توضیح داد: به‌عنوان‌مثال اگر بخواهیم یک مسئله روزمره در زندگی را تبلیغ و فرهنگ‌سازی کنیم مانند مسئله فرزند آوری باید نسبت به آن اطلاعات کافی و لازم را داشته باشیم تا در این زمینه منافعی که مادران برای سلامتی خود نیاز دارند و استحکام خانواده را به همراه دارد به زنان جامعه تبیین کنیم.

بانوان مبلغ مهدویت باید اطلاعات و دانش لازم را کسب کنند

وی تأکید کرد: در مسئله مهدویت، خواهران حوزوی به‌خصوص کسانی که نقش مبلغ رادارند و با مباحث دینی و معرفتی تا حدودی آشنا هستند، باید در مسئله مهدویت اطلاعات لازم و عمومی خود را تقویت کنند و علم لازم را در این زمینه کسب کنند تا بتوانند به‌عنوان یک مبلغ که بزرگ‌ترین مسئولیت بر عهده او است این معارف را به مردم جامعه به‌خصوص بانوان و دختران جامعه ابلاغ کند.

وی افزود: از آنجایی‌ که زنان در حقیقت نقش بزرگی در فرهنگ‌سازی جامعه بر عهده‌دارند، مبلغان حوزوی باید آن‌ها را نسبت به مسئله مهدویت، انتظار، مهدی یاوری، تربیت فرزندان مهدی یاور، زمینه‌سازی برای ظهور حضرت (عج) آشنا و آگاه کنند.

تبلیغ معارف مهدویت، بزرگترین وظیفه بانوان مبلغ است

استاد حوزه و دانشگاه مشهد بابیان اینکه بزرگ‌ترین وظیفه بانوان مبلغ در عصر حاضر تبلیغ معارف مهدویت به جامعه زنان و دختران است، خاطرنشان کرد: بانوان جامعه می‌توانند بیشترین نقش و تأثیر را روی خانواده و دیگر افراد جامعه بگذارند لذا اگر بخواهیم فرهنگ جامعه ما مهدوی شود؛ فرهنگ انتظار را در جامعه اسلامی، شیعی، انقلابی و ایرانی ترویج دهیم باید بانوان حوزوی در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنند.

موسوی در ادامه به ارائه راهکار‌هایی که بانوان حوزوی می‌توانند در توسعه و نشر فرهنگ مهدویت نقش داشته باشند، اشاره کرد و گفت: تبلیغ در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، جلسات رسمی و گفتمان‌هایی که در این زمینه بیان می‌شود، از طریق صداوسیما، جلسات خانگی بانوان و محافل خانوادگی، یکی دیگر از مراکز ترویج معارف ناب به‌خصوص مهدویت است.

وی استفاده از ظرفیت برنامه‌های فرهنگی حرم‌های اهل‌البیت (علیهم‌السلام) در ایران را به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها با توجه به حضور بانوان که از همه اقشار جامعه در آن شرکت می‌کنند در تبلیغ معارف مهدویت مؤثر بیان کرد و افزود: بخش عظیمی از معارف دین به‌خصوص معارف مهدویت در قالب دعا‌ها بیان‌شده است، همچنان که بخشی از فرهنگ دینی را از آیات قران کریم، کلام اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به دست می‌آوریم یک‌بخشی از معارف دین و مهدویت، ازجمله زمینه‌سازی برای ظهور، انتظارات امام زمان (عج) از منتظران را می‌توان از ادعیه به دست آورد.

جریان سازی بانوان مبلغ در عرصه مهدویت

استاد حوزه علمیه مشهد در ادامه با بیان اینکه بانوان مبلغ حوزه می‌توانند در عرصه مهدویت جریان ساز باشند، تأکید کرد: بانوان حوزوی مبلغ که در عرصه مهدویت اطلاعات لازم را کسب کردند در فرهنگ‌سازی مهدویت در جامعه نقش مهمی دارند، زیرا این توانایی را دارند که بصیرت و آگاهی‌های لازم را به زنان و دختران جامعه آموزش دهند.

وی تصریح کرد: در حقیقت کسی که در رأس هرم قرار دارد برای اینکه جامعه را جامعه مهدوی کند فرهنگ مهدویت، انتظار، پرورش مهدوی یاوران و درواقع زمینه‌سازی را ترویج کند، مادران هستند لذا نیاز به یادگیری این معارف دارند تا بتوانند جامعه منتظر را تربیت کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.